31 augusti

Imorgon påbörjas en ny månad, en ny årstid och innan jag begick mot stan trodde jag det skulle vara kallt och blåsigt. Så fel man kan ha - det var varmt och soligt! Då jag till en början hade svårt att hitta till vårdcentralen för att skriva in mig kändes det härligt med en "cirkulerande" och mycket förvirrande promenad på vägen.

Nu, till något som är typiskt bloggare, nämligen hiss och diss - det kommer inte bli någon vana, jag lovar!

Dagens diss: en ny, väldigt fin och mysig tröja jag köpte på H&M är redan sliten och luddrar av sig på jeansen och vår nya soffa. Jag köpte den under helgen i Karlskrona, ironiskt nog efter att jag klagade över en annan tröja jag köpte två veckor tidigare där, som också hade gått sönder.. Den hade användts i bara tio min sammanlagt och idag bar jag på den nyare tröjan i en timme. Jag gick inte in i någon eller så, tog bara av den snabbt när jag provade kläder i Lindex. Börjar bli besviken på min favoritbutik, jag får snart hitta en ny.

Dagens hiss: Man blir så härligt bemött här i Ronneby! Visst har varje stad någon eller några jobbiga kärringar som klagar på allting, eller konstiga grannar, men aldrig har främmande varit så hyggliga i Västerås som här. Bättre service i butikerna, finns inte lika många otrevliga busschauförer - har inte ens stött på någon bitter chaufför än. Vad vet man?

Nu ska jag skriva en inköpslista och min vän Frida ska ringa inom kort, så cherios!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0