Middagssällskap


I fredags kom älsklingen hem med ett barbord så vi äntligen kunde äta i köket och framför allt ha gärster! Med den nya soffan vill vi heller inte riskera att spilla på den (Jag är sölmajan, han är den försiktige, vi kompleterar verkligen varandra!) Imorse var det obehagligt att käka frukost ensam i ett tyst kök, jänkaren i mig är van att, om inte ha sällskap vid matbordet, käka vid TV:n. Men jag ville inte bara höja volymen och nöja mig med bakgrundsljud, så jag fick en idé när jag lagade maten; Jag hämtade in laptopen och Simpsons-dvd:n, så jag kunde njuta av mat, cola och simpsons på samma gång! Då slapp jag dessutom prata med mig själv, vill inte sjunka lågt!

Hur chockade är ni när ni får höra att jag, Miss-hatar-och-kan-inte-laga-ens-en-lagom-bra-måltid, har börjat komma igång. Jag varken brände fisken eller slutade koka potatisen när de fortfarande var råa! Jag kanske har lite hopp inom köksområdet trots allt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0