Tragiska pannkakor

Insåg att vi hade massa ägg kvar i kylen som går ut imorgon. "Då var det dags", tänkte jag. "Jag ska ge mig på utmaningen att göra pannkakor!" Kommer inte över tanken då vi lekta Jag-har-aldrig och jag drack på i princip varje fråga förutom den oskyldiga frågan från lillasyster; Jag har aldrig gjort pannkakor.

Vilken hemmafru kan inte göra pannkakor, undrar ni? Sara Marie-Louise kan inte. De blev så konstiga att jag hade förlorat en gnutta värdighet om jag lagt ut bilder - så illa blev dem. Jag kan laga "vanlig" mat och jag kan dessutom baka, så varför kan jag inte göra hyfsade pannkakor?

Nu avnjuter jag Nygårda julmust framför Simpsons. Vore kul om något fräckt skulle hände om jag tog en klunk, inte tomteskägg eller renhorn, men något roligt bara, som får mig sluta skämmas över misslyckandet. Oj Vej.

                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0