"Ångesten" utmanar mig


Den stirrar på mig, jag stirrar tillbaka. Vi tycks tävla och se vem som förlorar. Det finns en anledning till varför jag inte har en egen våg hemma. Denna läskiga, utmanande våg är lånad av en vän så jag kan väga bagaget innan jag åker. Jag har övervägt att kolla bara för nöjes skull, men jag lyckas alltid hindra mig själv.
När jag först träffade Max vägde jag 54 kg och efter mindre än tre månader som ett par vägde jag plötsligt 56kg. Sex månader som par vägde jag 58! Nu tänker jag leva upp till mottot Quit while you´re ahead. Jag erkänner att jag vägde för lite förut, jag förstår bara inte hur jag kunde gå upp så lätt. En orsak kan vara hans himelskt goda matlagning, men jag är en Smith och har alltid ätit mycket, en av mina kusiner är kock för tusan. Hursomhelst så tänker jag undvika vågen och be mamma eller Erika gömma den tills jag ska åka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0