Missbrukarna känner till problemet innombords

Mamma är liksom många andra i denna värld beroende av facebook och jag lär få massa skit för det här men vad tusan är det som är så kul med den hemsidan? Får man ett meddelande, blir taggad eller vill man hålla koll på sina vänner då och då förstår jag, men en gång om dagen räcker väl? Jag är inne max tre gånger i månaden totalt fyra minuter och jag kan andas, jag lever än.

Nyss satt mamma inne på facebook för kanske 17:e gången idag och jag behövde bara fråga:

Jag
: Vad är det som är så intressant på facebook nu då?
Mamma: Huh? (helt insatt och fastdragen mot skärmen)
Jag: Hörde du ens vad jag sa? Vad är intressant nog att locka dig dit?
Mamma: Oh.. - Ingenting alls.

- Helt rätt! Hon sa det själv, det var inget bra eller intressant ändå satt hon där. Att kunna inse problemet med sin drog är ett steg mot rätt håll kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0