Skadeglädje

Stter hemma och kollar på Top Gear. Haft en lång dag på Arbetsförmedlingen, följt av en mycket trevlig promenad med Jenny. Det här med arbetsförmedlingen kan kännas ganska surt ibland, men efter mycket tänkande har jag dragit slutsatsen att jag inte har ett "riktigt" jobb. Jag tjänar bara pengar när jag säljer kläder eller väskor, sen får jag ut en del av den totala summan de betalade. Jag kunde lika gärna ha bord på något loppis och sälja mina kläder och skor som jag inte längre vill ha. Då får jag dessutom hela betalningen för mig själv.

Nästa måndag blir den sista på arbetsförmedlingen på ett tag. Måste dock erkänna att det ändå är en tröst att det finns fler utan jobb eller bra inkomst. Max är världens gulligaste och säger att jag inte behöver känna någon press för jobb. Jag har ju trots allt mycket med körkortet nu ändå. Många jobb kräver dessutom att man har körkort, så det är ett plus framöver när jag fortsätter sökandet av jobb.

Nu ska jag fixa ihop något att äta innan jag dör av svält. En sann Homer av äkta vara klarar sig inte länge utan något att tugga på.
                     

Kommentarer
Postat av: gigi johansson

Oh honey, don´t you worry, a smart woman like yourself is an asset to any company!! I want nothing more than for you to have a job that you can really enjoy and that day WILL come, promise :)

I love you much my sweet Sara :)

2010-11-02 @ 16:58:01
Postat av: Erika

" En snn Homer av äkta vara" haha :P

2010-11-03 @ 11:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0