Pojke med skospray


Det finns en anledning till varför jag stoppat in all mitt hår under kepsen och bär på skospray. Long story short:
Igårkväll, efter att jag kom ihåg att det fanns bacon kvar i kylen som skulle bli dålig dagen efter, reste jag my lasy ass av soffan till köket för att tillaga en lätt, men riktigt god rätt. Vad hittar jag, om inte min största fobi? - En spindel! Vart av alla ställen såg jag den tro - i kylskåpet!! Darrande av skräck försökte jag samla mig och leta upp något att döda den med. Men allt var för litet, jag ville inte riskera att den hamnade på mig. Jag satt på ugnsvanten och plockade fram kastrullunderlägget och slog den tre gånger tills den föll.. någonstans. Jag hann inte se vart den tog vägen. Den låg inte på köksgolvet. Alternativet är ju att den finns kvar i kylskåpet på dörrhyllan. Nu törs jag inte gå in i köket. Jag fick prata i telefon när jag fixade mat senast. Vem kan jag ringa inför kvällsmat?

Okej den historien blev inte alls sammanfattad. Jag kan aldrig fatta mig kort, det vet Max, stackarn som han får stå ut med mitt rabblande babbel.

Ironiskt nog fanns spindlar med i alla mina tre favoritserier, innan detta inträffade;
1. I Seinfeld nämnde Jerry att han inte förstod kvinor, då vi kan vaxa oss men ändå vara rädd för spindlar.
2. I Simpsons när Homer skulle rensa garaget fick han ett gäng spindlar på sig och i munnen. Jag var tvungen att kolla bort givetsvis.
3. I Family Guy när Peter skulle få höra sin diagnos skrek doktorn först för att det låg en spindel i hans mapp.

Så nu täcker jag huvudet så jag inte kan få spindlar i håret, de kan trasslas in hur lätt som helst och vi har så vitt jag vet inget insektsdödande spray, så skosprayen får duga. Den lär ju döda..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0