Vissa saker talar man inte om för mamma

Mamma och jag pratade precis om sparande och kom in på hur Max och jag bl a struntar i att köpa skräpmat om det överstiger vår bestämda matbudget.

I vanliga fall översätter jag, då alla mina vänner inte alltid förstår så bra engelska (no offence= inget illa menat), men det skulle inte låta lika sjukt missförstått.

Mom: You can also save all pennies that are left over in a jar.
Jag: Well, we need the coins for valley parking, but as for the snacks - if it were to exceed 3000kr only because we're in the mood for something fatening, we're just gona screw. (jag sa screw the snacks, men mamma hörde inte allt pga täckningen)

Men visst, det hade faktiskt varit ett jäkla bra sätt att komma på andra tankar än just snacks.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0