Ett rum, två olika världar

Kommer ihåg när en vän till mig berättade att hon och hennes kille skulle få en dator i present. "Då har vi ju varsin så vi kan använda dem samtidigt!" "Men då skulle ni lika gärna kunna vara på helt olika platser. Varför glo i varsin ruta när man kan mysa med varandra?" frågade jag henne. Detta var hösten 2009, Max och jag hade varit tillsammans i ett halvår. Min tanke var att, oavsett vad, aldrig låta det hända oss. Men ändå...



Hann knappt blinka innan han satt i strid mot Ryssland och jag försökte ta över alla baser i Battlefield. I en annan skärm, datorn. Trodde först han skulle sluta spela när han reste sig. Visade sig bara att batterierna började ta slut så han behövde koppla in handkontrollen.

Senare ska vi i alla fall ha filmkväll och jag planerar att få honom full. Precis som förr! Fast.. ombytta roller då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0