Måste man så måste man

Tidigare idag såg jag en stor flyttbil utanför porten. "De stackars jävlarna" tänkte jag. De har nog, liksom vi förra sommaren, inte hört något om Hjorthöjdens rykte.

Finns mycket som går en på nerverna här. Ta tvättstugan som exempel. Ingen plockar undan efter sig, trots att det tydligt sitter massa påminnelser både inne, och utanför. Detta är inget litet som lite damm här och var, jag hittade en påse med hundskit en gång - precis över en tvättmaskin.

En gång tog jag en tjej på bar gärning, och fick säga åt henne (till och med peka på vad hon skulle göra och hur, som om hon aldrig sett en sopborste förut). När man inte hinner träffa personen som tvättade innan får man helt enkelt få sitt sagt på ett annat sätt.



Jag får ut min ilska mot våra grannar genom detta, Max slår sönder vardagsrumsbordet. Alla har vi våra sätt. Inte bra att hålla allt inom sig. Vill inte få klumpar i halsen som Homer fick när han försökte få kontroll över ilskan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0