En hjälpande hand?

Har precis avnjutit ytterligare en chokladboll och inväntar älsklingens hemkomst med lite Simpsons. Han hittade ett jobb till mig som jag sökt till. Idag efter lite viktiga och även onödiga hushållsysslor samt en ovanligt lång dusch har jag tröttnat på att ha massa tid över. Vart finns alla HEltidsjobb?
Jag är väl medveten om att Västerås är kanske fem gånger större än lilla Ronneby och har mer jobb men ändå. - Kalla mig corny, men jag väljer kärlek över jobb. Hellre två mindre bra deltisjobb och vakna bredvid min partner varje morgon, än att bo kvar i gnällbältet långt ifrån honom och ha ett heltidsjobb inom vården.

Jag tänkte lite såhär spontant, om någon västeråsare kan försöka lägga in ett gott ors åt mig till er chef, så kanske jag kan vikariera i 13 dagar. Om någon blir sjuk från ingenstans så kan jag ställa upp! Vård, försäljning vadsomhelst. Spread the word!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ja gud, man kan inte ens jämföra jobb mot kärlek. Man ska ju följa sitt hjärta :) Jobb kommer och går.. men kärleken består. Hahaha nu är det jag som är corny.

2011-02-15 @ 16:43:28
URL: http://topseecret.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Haha Sara, varför är jag inte förvånad att du skulle ha nått onyttigt hemma, bara för att liksom? :P Njaa, vår kapsylöppnare suger men nu har jag ifal köpt en såndär öppnare :)Men tack ändå för tipset :-)

2011-02-16 @ 12:13:50
URL: http://topseecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0