Dummare svensk traditon får man leta efter

Som ni vet fyller Max år idag. Det är Han man ska fira och Han som ska stå i centrum. Ändå tog han med sig tre små tårtor till jobbet idag för att bjuda sina kollegor. Han tycker inte ens om tårta heller.

Kan någon därute klargöra för mig varför man på ett vrickat sätt bjuder andra när det borde vara tvärtom? Har funderat länge över varför det är så här.

Samma sak var det när jag och Mia skulle sluta på dagcentret. Det var vi som skulle bjuda på något för hela personalen. Vi var snåla dock, vi handlade på Coop och köpte allt från euroshopper - don't tell moahaha

Jag tänker aldrig låta mina framtida kollegor veta när jag fyller år, den saken är säker.

Kommentarer
Postat av: frida

svar: Vi åker den 8:e mars 15dagar :)

2011-01-13 @ 00:15:52
URL: http://fridalindgreen.blogg.se/
Postat av: gigi

I TOTALLY agree, the b-day "kid" shouldn´t have to treat to anything!! Back home we´re spoiled on our b-days, especially the extra special ones. One thing´s for sure, I´m NOT going to have a party for my upcoming 50th. Since I can´t go gliding I´ll just have to think of something else.

2011-01-15 @ 10:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0