Fjortisfri område

Igår var älsklingen och jag och såg Tron i 3D i Karlskronas stora, vackra biosalong. Filmen var grym, tror det underlättade för mig att jag såg ettan från '78 som Thomas hade med sig när han var på besök. Man hänger med lättare då.

Två saker bara; hela filmen var inte i 3D (om man nu utesluter texten som stack ut hela tiden) sen mot de sista tio minutrerna pratade två fjortisar på samma rad som oss hela tiden. De kunde bara inte hålla käften. Under hela filmen sa de något ord då och då som "gulligt" och "fjortisglasögon" - ja de sa faktiskt fjortis. Det skulle vara som en asiat som kallar sig själv guling eller liknande. Fjortisar erkänner ofta aldrig att dem faktiskt är det.

Det finns ju rökfria biosalonger, varför inte fjortisfria? Om jag får välja själv sitter jag hellre i en rökig biosalong än en med minsta lila fjortisen i den.

Kommentarer
Postat av: frida

haha du e rolig du :P glöm inte att läsa o kommentera min blogg ;D

2011-01-11 @ 01:17:06
URL: http://fridalindgreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0