Pannkakspress

I torsdags käkade vi den klassiska svenska torsdags-måltiden; ärtsoppa följt av pannkakor. Ni vet hur usel jag var på att göra pannkakor, men jag var ändå lite lugnare nu när jag hade älsklingen vid min sida. Det som oroade mig var att jag förväntades kunna vända på dem utan hjäp av stekspaden. Jag skulle flippa den med stekpannan. Max är grym på det, men jag är newbie med pannkakor i överlag. Jag gillar att äta, och hatar att slösa mat, så det kändes lite riskabelt. Sen hör jag "Men sluta, jag tänker inte gifta mig med dig om du inte kan laga pannkakor" Rätt vad det var så lyckades jag. Trodde aldrig det skulle gå, men liksom när vi övningskör kan lite tough love vara bra!

NU kan jag laga pannkakor.


Kommentarer
Postat av: erika

Jasså ni planerar giftemål ey? =)

Duktig syster då kan du laga mig lite pannkakor nästa gång vi ses :)

2011-01-10 @ 10:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0