Feeling old

Att jobba inom äldrevården är tröttsamt. Men det visste jag sedan första praktikplatsen hösten 2007. Igår somnade jag i Max knä, andra kvällen i rad. Så tidigt som kvart över tio.

Max är van med tidiga morgnar, till skillnad från mig som jobbat ett tag nu under sena eftermiddagar/kvällar med försäljningsjobbet. Kaffe är en tillfällig metod att hålla igång, men mot kvällen kände jag mig som en nedsliten, gammal tant. Skönt med sovmorgon idag! 14.45 är dock lite väl sent, jag börjar bli rastlös. Men inte ska man klaga.
Jag har ett par fina (med ack så obekväma och höga, inte tal om hal klack) skor som jag ska kunna dansa i på lördag. Håll tummarna att jag inte stukar foten!
- Ja jag sa verkligen det. Det är som när man hoppades att läraren skulle vara sjuk för att slippa det tuffa provet, men så dök hon upp just den sekunden. Jag får hoppas undkomma den jinx:en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0