Redigerar och designar

Det var halvdag idag så nu under min lediga tid försöker jag spela smart och hålla på med kodmallar och sådant som håller ihop bloggen. Jag är inte bra på det. Max är imponerad, men om han visste hur enkelt det egentligen är hade han inte varit det. Jag låter dock honom vara det ett tag till. Det är ingen lögn om det är hans åsikter. Jag menar, jag har aldrig sagt att det är jobbigt.

Jag vill ha en header som uttrycker mig. Trots brist på foton hade jag ändå några att välja mellan. Men en förlöjligad festbild hade nog inte varit acceptabelt, då jag bloggar via en särskild hemsida och har villkor att följa. Så.. festbilden hade tolkats som en uppmuntran till alkohol. Något med USA hade gjort mig till en skrytande patriot som hatar araber osv. 
Jag fuskade lite på det ändå. Jag valde Donkin' Donuts. Ett foto taget i USA 2009. Varför? För att jag är halvjänkare och glupsk. Homer och jag hade varit bra polare!

Fick dessvärre lägga till en bild bredvid D&D för att hela headern skulle bli täckt. Jag har inte tålamod nog att lista ut hur man justerar ett foto. Jag lyckades förut, men tänker inte lägga resten av dagen på bloggen. Headern och bakgrundsfärgen matchar inte. Men grått och vitt var för tråkigt.

Nu blev inlägget längre än planerat, nu vet ni i alla fall vad jag gör. Det är meningen med bloggen nästan. Eller facebook riktar sin in på onödig fakta (som "jag är trött", "Hallå därute" eller "nu har jag trimmat tånaglarna" och allt det som folk delar med sig som jag faktiskt inte bryr mig ett skit om. Men what the hell är man faxebook-nörd så är man) Hursomhelst så är det sånt man bloggar om bland annat. Om man inte driver en bortkastad modeblogg. Anywho så rabblar jag bara massa nonsens (igen, tänk på Max som får höra allt jag säger hela tiden. Stackarn.)

Nu fortsätter jag med designen. Bear with me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0