Tur att jag inte bor i Stockholm

Jag var fyllechaffis åt Erika på hennes stora dag. Och jag skjutsade henne och några klasskompisar till Dingtuna dagen innan studenten. Jag skjutsade folk fram och tillbaks under hela vistelsen, och låt mig säga att jag inte kan köra i stora städer! Jag åkte fel när jag skulle hämta Erika i torsdags.

Jag har trots allt övningskört i Kallinge mestadels av tiden, sen här i lilla Ronneby fram till jag fick körkortet. Jag känner mig som en bra förare när jag kör i Blekinge. Men i Västerås... fyfan. Och Stockholm är tusen gånger stressigare och har mycket mer trafik. Inte en chans att jag hade klarat det.

Torsdag kväll innan jag åkte för att hämta Erika ville jag tanka, då jag hade lite bensin (6,5 l) kvar. Max ifrågesatte sedan varför jag tankade istället för att räkna ut att jag faktiskt hade klarat mig fint utan att tanka om jag bara skulle till landet och tillbaks.

Erika: Men i Saras försvar så körde hon faktiskt fel två gånger.
Max: ...
Erika: Så hon hade troligtvis blivit av med mer bensin än planerat ändå.
Jag: Tack.

- Min syster borde inte satsa på att bli advokat...

Fråga mig inte hur jag kan köra fel i min hemstad. Jag har bra anledningar: 1. Jag är van vid bussvägen. 2. Jag har aldrig åkt till Dingtuna förutom en gång på Emelies 18-års fest (då var det mörkt och jag var stupfull) There you go!

Kommentarer
Postat av: erika

Haha men jag tyckte du var bra ändå =) :P

2011-06-16 @ 06:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0