Crasy Cat Lady - indeed

För så lite som några minuter sedan ropade mamma till mig efter att hon tagit en tupplur.

Mamma: Sara! Något jamar!
Jag: Nej, du är bara trött och förvirrad. (snällt att jag behandlar henne som en pensionär)
Mamma: Nej, lyssna!

Jag sprang in till vardagsrummet och rätt vad det var, så jamade en katt utanför fönstret. Det var 30cm djup snö och den såg ut att sitta fast, så vi gick ut till den. Det visade sig att den kunde springa runt och där borde vi låtit den bli. Kattgalna som vi alla i familjen är ville vi mata den. Sen hoppade den in till mitt rum genom fönstret.

Mamma gick till deras grannar som har minst fem katter, men det var icke deras. Vad gör hon? Tar med sig den tillbaks. Nu går den runt och sniffar i lägenheten. Lägger in kort sen. (japp jag tog även korty på den) Nu säger mamma as we speak att den får stanna här under natten dels eftersom inga andra säger att det är deras, dels för att det är kallt ute.

"Kontakta dina djurvänner på facebook" sa Erika till mamma. Så nu behöver hon datorn.

Jag håller er updaterade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0