Dolme eller rulle

Igår kväll var Max så söt och bäddade ned mig när jag mådde dåligt. Trots min illamående och värk kunde jag inte sluta haka upp mig på en sak.

Max: Jag ska bädda in dig som en liten kåldolme!
Jag: Vad är skillnaden på en kåldolme och vårrulle?
Max: Eh.. Du hör väl - KÅLdolme.
Jag: Ja men varför heter det inte kålrulle, eller istället för vårrullar, kycklingdolme?

Seriöst. varför slutar allt med sallad, kyckling eller kött med rulle, men när det innehåller kål så heter det plötsligt dolme? Bara jag som undrar över det, eller är jag blåst och svaret är enkelt?


Vet ni vilken som är vilken?

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha vet inte men rulle är godare än dolme :D



Sv; Här är receptet till regnbågsmuffinsen jag gjorde

http://jessiljungkvist.blogg.se/2011/march/how-to-make-rainbow-cupcakes.html

2011-03-23 @ 08:27:51
URL: http://littlenova.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Tack :) Kul att få se bilder på hur ni bor föresten! :D



Hehe, du tänker för mycket, fast jaa.. när du väl säger det så låter det lite konstigt faktiskt :)

2011-03-23 @ 13:55:08
URL: http://topseecret.blogg.se/
Postat av: erika

haha sara jag fattar inte vad du menar XP Tror oxå att du tänker för mycket :P

2011-03-23 @ 17:01:51
Postat av: gigiljohansson

I was sorry to read that you wern´t feeling good, you must be better now though, right??

LOVE U MUCH SARA !!!!

2011-03-26 @ 17:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0