J Östergren?

Idag blev en kort dag, ett enda möte och jag har varit hemma redan i nästan en timme. Tro det eller ej så promenerade jag dit, då det ändå ligger nära och solen sken redan sju på morgonen. 35 minuter tog det, och det är bra för hälsan.
- Haha inte ens jag tror på mig själv när jag säger att jag promenerade för det vackra vädret osv, för det blåste rejält. Jag promenerade även dels för att vi köpt ny bil som vi ska hämta imorgon i utbyte får företaget vår gamla sköldpadda. Vi har inte mycket bensin kvar och vill inte i onödan tanka den när vi ändå har mindre än 24 timmar med den.

Jag var i alla fall trött när jag kom hem och har inte lämnat soffan sedan dess. Och jag är törstig, så måste resa mig någongång. Nyhetsmorgon är över och pga det blev jag även sugen på bullar som de åt framför kameran. Som tur är har vi bara två bullar kvar hemma. Gud vet att jag hade tryckt i mig hela bunten annars. Men samtidigt så är det inte helg, så jag ska försöka kämpa emot frestelserna!

När jag satt och var avundsjuk på dem kom jag att tänka på hur nice det vore att jobba på nyhetsmorgon. Jag är ingen morgonmänniska dock, så det vore en stor nackdel. Men tänk, bara prata och prata (jag håller aldrig tyst ändå det vet ni) och äta massa godsaker som deras gäster bjuder på! Säkert bra betalt med. Fast om jag jobbade där skulle jag behöva pendla, finns ingen chans att jag flyttar ifrån min käraste. Nu snackar vi rent hypotetiskt, jag är väl medveten om att jag aldrig kommer jobba där. (Däremot ska jag vara med i en film innan jag dör - minst. Sen om jag blir en grym skådespelerska som får de bästa rollerna, så skadar det inte!) Höll på glömma säga att Max alltid tänker på mig när han ser Jenny Östergren på nyhetsmorgon. Han tycker vi har någon likhet.
 Jag ser det inte alls. Men så länge det inte är the other way around när han ser mig så är det lugnt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0