Kall kaffe

Den har kallnat och finns inte mer kvar. Men jag klarar mig. Försökte ta en sista klunk ur kaffekoppen ändå, bara för att, men det var rent ut sagt fördjävligt.
Max frågade mig imorse hur jag kunde vara så pigg. Jag är ingen morgonmänniska. Jag kan sova lääänge under lediga dagar. Tur att jag jobbar kvällar mesta dels. Det enda tips jag kan ge är tre saker:

1. Krama sin partner. Det är alltid lättare att gå upp tillsammans. Mysa bara inte för länge, då kommer man aldrig upp och får stressa istället.

2. Kaffe! Doften i sig kommer väcka dig för du vet hur himmelskt gott och underbar effekt den har. Man blir pigg direkt.

3. Inget för killar kanske, men jag tar alltid concealer runt ögonen. Om jag råkar se min spegelbild när jag ser ut som en zombie blir jag bara tröttare. Att se "pigg" ut lurar kroppen. (Sen finns det ju ögon roll on med koffein för både honom och henne. Men jag kör på H&Ms billiga, koffeinfria concealer.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0