B Good!

En ledig, lugn dag. Allt som skulle göras denna onsdag var att hämta Max kostym från skräddaren. Done and done! Sedan väntade en varm dusch. Följt upp av musik.
 
Direkt efter duschen plockade jag fram en av mina favoritskivor. Fick syn på en geting vid fönstret, som var i stort sett helt stängt. Skrattade lite för mig själv och hånlog åt den. "Haha den jäveln kommer inte in genom den tunna springan!"
 
Skratta bäst som skrattar sist - getingen var på insidan av fönstret! Och där stod jag. Helt naken. Totalt försvarslös. Jag fick panik och studsade i fasa i vardagsrummet. "Aahh vad fan ska jag göra?!! - Stick - nej dra härifrån fi#tnylle!!"
 
Glömde bort potentiella vapnet; tidningen som nyss slank ned i brevlådan. Glömde dessutom att gardinerna var helt uppdragna. Och jag var fortfarande helt näck. Med en turban på huvudet. Måtte våra grannar kollat åt annat håll under getingincidenten!
 
När skallen och kroppen väl var i kontakt igen sprang jag in till sovrummet och klädde på mig. Kom ut redo att döda den. Spårlöst försvunnen. Tog den sig ut genom samma springa? Hoppas det. Jag har genomsökt hela lägenheten. Den ska dö, inget snack om saken.
 
Vågar jag lägga mig inatt? Eller återvänder den, från ett gömställe i lägenheten, när jag sover?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0