Det är coolt med råttor

Tog lilla kissen ut på gården igårkväll. Till en början tog han små babysteps, då många andra djur markerat sina revir. Aslan sniffade sig omkring och klöste på träd. När han tillslut satt sig ned och sträckte upp benet, insåg jag att han struntade fullstänigt i grannens katt och hundar, och kände sig som hemma. Han "badade" kulorna. I säkert fem minuter! Det om inte annat tyder på att han är kung i gården. Eller så jävlades han helt enkelt med manliga grannar som stirrade när de passerade oss. "Gör om det här om du kan!" Eller vad katter nu brukar tänka. Vad vet jag?
 
Inatt vaknade jag av oljud i vardagsrummet. Jag försökte spela modig och övertala mig själv att det var bara min fantasi efter skräckfilmerna. Tidigare imorse blev jag bevisad fel. Aslan hade gett sig på datormusen. Den klarade sig dock!
 
 
Undrar om Aslan låtsades att det var grannens råtta, som vi stötte på, igårkväll. En liten skit, vars kropp studsade varje gång den pep åt honom. Han kunde inget annat än väsa åt den. Aslan är trots allt tre gånger så stor som den. Minsta knuff med tassen och den vore mos. "Hund" my ass!
 
Tydligen har många människor skaffat fler råttor sedan Paris Hilton förvarat sin in väskan. "Det är coolt med råttor i väskan!" Jag står emot grupptrycket och omvärldens fjortisar dock. Katter är coola. Punkt slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0