Typ sommar

Bättre än såhär blir det kanske inte framöver. 16 grader. Gråa moln. Regn. Till och med åska. Det finns kanske en gräns när det gäller att bevara sommarkänslan när man redan är förkyld?
 
Nja en H&M-klänning med varma, fluffiga strumpor räcker inte. Jag får byta om till jeans, t-shirt och min oversize Bostontröja.
 
Aslan tog över den enda huvtröjan som faktiskt är i rätt storlek. Han är trots allt bossen i huset. Motvilligt förstås. Den som tror att man kan bestämma över, eller träna en katt, är fullkomligt blåst. Katter är intelligenta. De får det alltid på sitt sätt. Även när man tror motsatsen.
 
En katt klöste på soffan en gång, och fick som straff gå ut och inte komma in igen tills den lärt sig en läxa. Ägaren trodde det var det perfekta straffet. Katten däremot, såg det som ett ypperligt tillfälle att börja klösa på soffan varje gång den ville ut och njuta av naturen och döda möss. Den fick som den ville, och ägaren förlorade. Sann historia.
 
Men visst kan jag rycka tröjan underifrån Aslan. Även om han badat, och numera tar en cat nap på den. Fine. Men då ger han mig dåligt samvete. Och får tillbaks den. För att han är en katt som vet hur man ska manipulera människan. Och för att han är söt. Vad har jag för val egentligen? Antingen ta tröjan och få dåligt samvete. Eller låta bli och ta en tröja som är opraktiskt i storleken, när jag ska iväg och sköta mina ärenden. Jag förlorar vilket som.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jättesöt klänning gumman, vi måste ta en shoppingdag snart, har hört att du är expert på att hitta fynd på rea! ;)

Svar: Absolut!! Shoppingdag vore toppen! Jag hittar så bra fynd, som får vilken jude som helst att kunna överväga spendera pengar på, till och med ;-)
Sara Smith

2012-08-31 @ 20:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0