Zzzzz snooze

Okej, nackdelen att jobba natt är att man ständigt vänder på dygnet. För man kan inte göra det till vana att, alla veckans dagar, vara uppe natt även när man är ledig. Så jag lade mig samtidigt som Max igår kväll, och planerade att stiga upp 7.00 och göra lite hemmasysslor och sköta ärenden.
 
Detta skulle inte vara ett problem då vi först åkte för att köpa nytt bord, sedan sydde vi upp gardinerna hela kvällen. Det är tröttsamt. Fråga bara Aslan.
 
 
Men jag låg i säkert timmar utan att kunna sova. När väl i sömn drömde jag att jag var med i expedition robinson, följt upp av hård träning med biffig coach i Boston.
 
Hursomhelst så ringde klockan, liksom planerat, klockan 7.00. Men jag tänkte "Va fasen, det är ju vid den här tiden jag brukar sluta jobba och bege mig hemåt för att sova! Näe, jag sover lite till" klockan ringde åter 8.00 - tröttare då i tron att jag faktiskt jobbat natten till idag, och inte kunde nöja mig med "en timmes sömn".
 
Har nog aldrig snoozat så mycket som idag. Tillslut tog jag tag i det hela och tvingade upp mig 12.00. Och alla viktiga ärenden? Ja, de kommer efter bloggen. För det här är också viktigt. För mig. Det förstår ni väl?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0