Gnällbältet först sen värmen

Sedan besöket i Västerås sa jag att jag skulle ösa ut en bildbomb här. Tog förvånansvärt lite bilder så "bomb" är kanske fel uttryck. Hursomhelst så består 95% av alla bilder av min bästa vän Erika K. I hennes nya lägenhet. Med hennes nya, mini-bryggare. Börjar med de bleka Sverigebilderna. Sen kommer bilderna från Gran Canaria!


Den levde inte upp till förväntningarna storleksmässigt, men kaffet smakar lika bra. Det vet jag, så som vi svepte ned x antal koppar.


Vi möttes upp vid Netto. Hon skulle ändå köpa kaffefiltrar. De hade 200-pack till ett riktigt bra pris. Hon köpte två paket. Det blir 400 klippningar.


Hade dessutom specialerbjudande på choklad.


Som om det inte vore nog bor hon en halv minut från en pizzeria. Aningen avundsjuk på henne.


Hon hade köpt sina möbler från Ikea. Vår uppgift för dagen var att sätta ihop en byrå. Gissa om vi skulle behöva pauser emellanåt.


Första kaffepausen efter att vi öppnat lådan med alla delar. Vi behövde samla på oss kraft helt enkelt!


En kombination av "Är det verkligen såhär det ska vara?" och "Titta vi är riktiga handytjejer!" Vem säger att karlar är bättre på sånt?


Jag tänker inte säga hur långt tid det tog. Men vi klarade det. Och det är det som räknas!


Vi var stolta och kände att vi skulle unna oss mer kaffe.


Och vin.


Tror ni vi lyckades vara blixtstilla efter all koffein och alkohol? Erika var ständigt i rörelse. Jag lyckades posera still genom att hålla andan. Det var enda sättet då.


Detta togs efter att hon visade mig Nonono Cat. Hon gillar också katter, så jag jag kände mig inte lika mycket som Crasy Cat Lady. För visst är det ändå normalt att jama till grannens katter?


Påväg ut mot Netto (igen) bytte vi mössor. Jag fick använda hennes stora, ryska mössa. Hon är ju halvryss så det är ju en självklarhet att ha en sån. Kan inte påstå att hon hade lika kul med min svarta, simpla H&M-mössa?

Över till en annan dag. Med mamma och syster på American Pizza Palace.



När jag hör buffé tänker jag att man ska äta så man spricker. I alla fall så man ligger på gränsen. Frida hade ätit där dagen innan och mådde illa av fem pizzaslices. Frida, du är en mes - jag åt nästan nio. Åtta och två tredjedelar för att vara exakt. Försök bräcka det.


Fick Bambi från rara syster min. Jag gillar Disneyklassiker för er som inte visste. De hade inget inslagspapper och använde aluminiumfolie. Blev riktigt tjusigt ihop med det rosa rosettbandet.

Nu till det som blev en riktig asiatisk-dag med Mia.



Mer black and white får man leta efter. Den tjejen blir inte ens vinterblek. Och hon solar inte solarium. Vissa har perfekt hy helt enkelt.


Åkte givetvis Skrapanhissen. Det blir aldrig tråkigt. Eller så är jag kanske lättroad?

Avslutar som jag började; hos Erika K. Erika och jag blev bjudna på middag. Vi tog med vin.

Och en liten inflyttspresent. En krukväxt brukar funka.




Får bli sista bilden sålänge. Det här tog längre tid än jag trodde. Måste börja prioritera viktiga ärenden.

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: mia

Ohh rooligt vi hade.. Hoppas du kmr hit snart igen... Puuusss <3

2012-02-20 @ 12:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0