Monkeytask

Hemkommen från jobbet. Tidigt avslut på dagen, men likaså tidig morgon. Att jag ens kan stå upp rätt är ett mysterium. Därför sitter jag nu här med nybryggt kaffe, efter ett glas cola. Hoppas på någon slags koffeinchock som håller mig vaken inför tvätten. Som kanske blir av.

För exakt en vecka sedan, när jag tvättade senast kom jag inte in i tvättstugan. Här används elektroniska tags. Systemet är ännu inte fixat. Sist kom jag in med hjälp av en kille som hade tvätt innan mig. Precis efter det att han började sin tvätt uppstod problemet. Nu finns det bara ett sätt att ta sig in till tvättstugan; fönstret.

Max kallar mig för monkey då jag ibland någon gång lyckas göra.. ja apgrejer. Klantiga saker innan jag tänker efter. Nu kan jag kallas monkey av en anledning till. Kommer säkerligen se ut som en apa när jag kämpar med att kasta in all tvätt och sedan klättra in genom fönstret.

Hjorthöjden har aldrig varit mordern förr, varför försökte de ens? Borde planerat en reservnyckel eller dylikt så man slipper klättra in vid såna här omständigheter.

Kan bara hoppas att fönstret förblir öppet. Då man kan ta sig ut kanske han eller hon innan inte kopplar det och stänger fönstret. Då jävlar.


 Sara?                                                                                                                              Galen apa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0