Birdkiller

Haven't you heard.. nu finns en fågelmördare i stan; Linus. Vi träffades utanför McDonald's. Jag gillar att han sa att jag såg ut som en av Sex and the City-tejerna när jag kom ut från H&M. Detta samtidigt som jag gick fram till honom och kjolen blåste upp. Tacka vet jag tunga blåsten från hamnen. Vore jag någon av Sex and the City-tjejerna då var det Samantha. En äldre kvinna som satt på en bänk precis intill oss då sa att det åtminstone var tur att jag inte hade fula underkläder. Tack? Nåja, jag bytte om till en billig 50 kronorsklänning jag hade köpt innan. Den kunde inte blåsas upp. Och så ska det ju vara.
 
Trots att jag blottades en sekund där hade jag en toppendag. Linus och jag vää:ade som förr på Telenor. Snackade även om målaryrket, hur bra betalt en snubbe fick på en månad - 40, efter skatt! Fy satan. Och jag nöjer mig med undersköterskalön?!
 
Vi ansökte dock aldrig till någon målarutbildning. Däremot åt vi glass på torget samtidigt som Linus kastade stenar på fåglar. Han gillar att plåga dem. Frågade om det vore smart att bjuda honom hem till mig då jag har katt. Men han avgudar katter och hundar. Det är bara "fula" djur han stör sig på. Alrighty then.
 
 
Godnatt gott folk! Skönhetssömnen kallar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0