Wakie wakie hands on snakey

Natten gick bättre än förväntat och de tio arbetstimmarne flög förbi. Jag var inte ens trött när jag körde hemåt imorse. Däremot däckade jag som en gammal, dyngrak alkoholist på en urinoar, så fort jag klev innanför dörren.
Aslan väckte mig två gånger. Först ville han äta, sen leka. Han fick ormen som Max vann åt mig på Liseberg förra sommaren. Men han tröttnade lika snabbt som jag åter slocknade. Eller så var det just därför han tröttnade, pga att ormen plötsligt inte längre rörde sig eller gjorde motstånd. Nåja, den fick ligga kvar i sängen tills det var dags att stiga upp klockan 16.00.
 
Nu vet jag inte vart ormen ska förvaras. Soffan är inte aktuell. Där ligger redan två fiskar som Max kom hem med från Tosia bonnadan för några veckor sedan. Vi får se vart den hamnar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0