Hyckleri?

Fredag kväll ska vi passa Jenny och Andrés katter. Ser det som ett ypperligt tillfälle att "hjärntvätta" Max. En vacker dag ska vi ha vår egen. Vi har två olika åsikter dock. Han vill ha utekatt, medan jag föredrar att ha innekatt och ta ut den på koppel ibland.
- Skrattar ni också av den bilden? Enligt Max kan man hänga en katt på krok istället.

Jag vill ha innekatt av viktiga och rimliga anledningar. Jag vill veta att den är säker. Inga risker att den blir påkörd, misshandlad av snorungar eller att våra grannar, som tveklöst skulle tillaga den, ska dreggla efter den.

Jag vill heller absolut inte ha några galna främlingar gosa med vår katt. Vill de ha får de skaffa egen. Jag vill med andra ord inte att personer som jag ska klappa vår katt när den är ute. Leave it be. Vi ska ha innekatt.



Här är jag och Kämpe som vi döpt honom till (namnförklaring får ni i annat inlägg). Hans husse har ingen aning.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

"Jag vill med andra ord inte att personer som jag ska klappa vår katt när den är ute."



Men ni gör ju samma sak med alla katter ni ser ute? Hehe :)

2012-03-22 @ 21:09:57
URL: http://topseecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0