Musik är lösningen

Filmen sög, liksom förväntat. Men nog blev vi skrämda och hoppade till. Vi tände genast upp i många rum efter filmen. Max satt framför tv-spelet för att glömma bort allt ont. Jag lyssnade på musik. Mina favoritartister är Paul McCartney och Sebastian. Så det var mestadels dem jag lyssnade på. Okej, endast dem.

Efter att ha visat Max en musikvideo han aldrig sett tidigare, höll jag mig kvar på youtube. Hittade en livekonsert med fans i alla åldrar. En man grät. Och jag drömde mig tillbaks till den 10 december 2011.


Jag fick själv hålla tillbaks tårarna när jag såg detta. I Globen rann tårarna nedför halsen och jag fick kämpa med andan. Det gick inte att ta in vad som faktiskt hände där just då. Där stod min Gud.

Jag hade offrat ena armen för att se Honom live igen!

Nu vet vi vad vi ska vända oss till nästa gång vi blir rädda. Jag - musik. Max - mord, hot och svordommar i tv-spel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0