När man kan känna skit igen

Då har det gått för länge sedan man jobbade inom vården. När jag jobbade på demensboendet hela sommaren förra året, var jag immun mot allt möjligt som kom från människokroppen. Sådant som i vanliga fall skulle få maten att komma upp, var en helt vanlig dag för mig.

Idag jobbar jag på kontor, och håller på med datorer istället för människor. Bussfärden hem var inte kul. Jag är oftast för praktiska resor. Men busstoaletten var min fiende idag. Den var så opraktiskt som det bara går. Nåja, inte för personen som var där innan, men för resten av oss. Jag ville bokstavligen gråta och kasta mig av bussen. Kom det där från en människa?!

Jag tackar inte nej till en bil och en check på Statoil. Kollektiv trafik suger verkligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0