Vår definition av plugg

Igår var en dag vi planerat i över en vecka. Nytt jobb, nya program och då ska vi såklart ha ett prov som visar hur mycket vi kan. Precis som skolan. Vi skulle vara duktiga och plugga hos Alice efter jobbet. Men visst är det ändå viktigt att kunna slappna av och komma på andra tankar.

Det roliga började redan när vi skulle parkera, och Emelie erkände att hon hatade att fickparkera. Celina erbjöd sig byta plats med henne. Vi andra pekade hur hon skulle göra och skrek till när hon var nära kanten.



Det var på håret, men den tjejen kan fickparkera! Betydligt bättre än mig, hon parkerade på bara fem minuter.



Gyros och pizza från en indisk pizzeria. Japp, ni läste rätt. Bortsett från brosken var det helt okej. Pommesen gick ned. Så länge det fanns sås till dvs.

Nu laddar jag mentalt inför ett prov jag delvis längtar efter, delvis fruktar. Hur den än slutar kan jag antingen fira ett godkänt prov och skåla för det på afterwork, eller dricka tills jag förträngt mitt misslyckande. Win-win. Typ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0