Ett stänk från Gurkan

Kör på som senast. Bildstänket får sköta jobbet, jag slänger in någon kommentar här och var. Jag är tillbaks igen i sommar. Tack för denna gången!


Startade vistelsen med Alfapet. Förvånad?


Såhär missnöjd var jag när jag insåg att min bästa vän besegrade mig.     Såhär nöjd var hon.


Jag slänger upp den här bilden också. Ett kort på oss när vi var 3 och 4 år gamla. Vi får ta ett nytt, liknande kort när vi är 80 år.


Mamma och syster hemkomna från vårruset. Jag råkade hamna mitt i smeten av ett gäng springande människor när jag anlände och fick sedan springa efter nattbussen med en tung resväska. Räknas det som om jag var med då?


Dagen efter hittade jag ett par gamla fjortisbrillor från '07. Jag köpte dem innan en Sebastiankonsert och bar dem resten av den kvällen. Så det var bara rimligt att ha med en poster av honom i bakgrunden till dessa. Nej jag tog inte med mig dem hem. Hujedamig vad fula!


Laddade med grillning inför kommande dag - i huvudstaden. Där mitt tålamod alltid tycks sättas på prov. Hur står folk ut med att bo där? Jag svär och skriker bara när väl i Stockholm. Mer än vanligt då.




Medan resten blev mätta på 1-2 korvar lyckades min fru och jag käka fem stycken var. Vi ville visa vårt kärleksbarn som blev till. Cola gjorde också en del av jobbet.



Närmare in mot kvällen. Strax innan vi läste igenom våra egna, gamla skvallertidningar "Skvallerbytta Bing Bong" hette tidningen. Sjuka, påhittade historier. Precis som vilken annan tidning som helst med andra ord.

Nästa dag är taget i Stockholm. Staden är som New York är för Homer. Visst det är fint, och kan vara kul med en shoppingdag någon gång. Men jag undviker det helst. I synnerhet after dark. Och folket ska vi inte tala om. De kan inte köra där. Man blir vansinnig och bryter själv mot alla trafikregler efter bara en halvtimme. Större framtidsbostad än Västerås blir det inte. Kanske Göteborg, hur kan man inte älska den staden?

Hursomhelst, bilderna från konserten fortsätter jag med i nästa inlägg. Sebastian får ett eget inlägg. Rätt ska vara rätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0