The Mask

Hopplöst att få fin hy. Jag som motionerar, har börjat äta sallad till maten då och då, rengör ansiktet varje morgon och kväll, går vissa dagar helt utan smink... Ändå har jag mer finnar nu än den tiden jag ständigt använde foundation, aldrig rörde på mig och fruktade idrottslektionerna, var tonåring med tandställning - finnar var det enda som saknades till det där typiska tonårsutseendet.

Jag slänger på mig veckans fjärde mask och hoppas på mirakel inför torsdag. Klämma? Fanheller. Har sagt sedan tidigare att jag vägrar. Jag måste ju ha någon form av oskuld kvar. Där sa jag för mycket.
- Mamma, jag bara skojar. Jag sparar mig.

Bilden är tillägnad Nina. En mörk, åskväderkväll i oktober för några år sedan hade vi hemma-spa. Med skugga på rätt plats såg jag otäck ut och skrämde henne. Vit ansiktsmask och det mörka håret med den misslyckade hårinpackningen hängde över ansiktet.



Samma galna blick jag jävlades med resten av kvällen. Blir du fortfarande rädd, Nina? Bara låtsas att håret hänger över!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0