500

I onsdags var det Simpson's 500:e avsnitt. Fick mig att tänka lite, och undra hur mycket hjärnan faktiskt kan komma ihåg. Jag har hört att hjärnan kommer ihåg 3 000 ansikten. Kan nog stämma.
Jag kände trots allt igen en kille på ett tåg mot Stockholm för ett par år sedan. Visade sig vara just samma kille som spydde i sätat framför mig på planet mot USA 2006. "Det där är ju flygsjuka killen!" tänkte jag då. Vore inte klyftigt att ropa det högt. Han skämdes nog som det var.
 
Jag har alltid kommit ihåg citat från The Simpsons under flera år. Jag har vetat exakt när en viss replik skulle komma. När och av vem av karaktärerna. Det tar högst två minuter tills jag känner igen ett Simpsons-avsnitt på tv. Har jag verklige sett, och kommer, ihåg alla 500 avsnitt? Jag som inte ens kunde memorera de enklaste skoluppgifterna. Min hjärna prioriterar nog lite fel.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0