Folkmassa

Ikväll på Vem Vet Mest? var tävlande nr 8 från Ronneby. Karoline eller Karolina. Från första stund kände båda igen henne. Minns jag rätt är det hon som sålde örhängena med matchande halsband till mig för ett tag sedan på Albrekts Guld. Detta kommer jag ihåg eftersom alla känner alla i lilla Ronneby. Känner till rättare sagt.
 
Rada upp alla, så kan jag peka ut dem som jobbar på Willy's, Systembolaget och ÖoB. Kan endast sätta tre ansikten på Ica Maxi, då vi ytterst sällan handlar där. Jag hyser inte agg, jag gillar dem helt enkelt inte längre.
 
Det jag vill få sagt är i alla fall, att jag enkelt kan skilja på en invånare och en turist. En dag om året kan det bli tufft dock. Under Tosian. Då finns karuseller och stånd i hela stan. Upp till 45 personer kan vistas i torget samtidigt. Man blir lite snurrig.
 
Nåväl rätt coolt att en Ronnebybo hamnade i final. Och att det gick att förstå vad hon sade. Blekingska övergår kanske sakteligen till svenska?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0