Äkta och repliker

För första gången kände jag ingen bloggstinens trots en frånvaro på tre dagar. Varför? För att vi har haft en underbar helg! Lördag morgon packade vi det sista och åkte mot Lund. Hamnade på ett riktigt hotell. Äkta, till skillnad från Bajamajan i Stockholm. Efter den helgen lovade jag mig själv att aldrig klaga på något annat, tillfälligt boende. Vare sig det vore ett hotell eller någons bäddsoffa.
 
Jag var minst sagt nöjd med rummet. Det är väl det enda positiva med Metro "Hotell". Tacksamheten av allt annat i livet blir desto starkare efter att ha vistats på ett unket ställe som Metro.
 


Till kvällen blev vi bjudna på middag hos Oscar och Hanna. Kräftskiva. Jag som aldrig någonsin ätit kräftor förr, och hade ingen aning hur man gjorde. Nåväl, monkey see, monkey do. Mina bordsgrannar lärde mig. Inte minst, underlättade samtliga snapsvisor anblicken av kräftans insektsutliknande useende.
 
Det var en mycket trevlig kväll som slutade på McDonald's vid 3.00. Något som kunde suga åt sig all alkohol vi druckit, och förbereda oss inför en dag i Malmö och Tutankamuns utställning av graven och skatterna.
 
Aslan välkomnade oss hem, och söndagkvällen tillbringades i soffan. Bara jäs och mys. Typ som nu. Det är nog dags att fortsätta med ärenden dock, och ett litet experiment jag har på g. Inget stort, men jag kräver perfektion när det gäller vissa saker.
 
Cheerio!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ååå så mysigt ni verkar haft de!!
Kräftor är inte så svåra som man kan tro, bara man kan suga ;)

Svar: Det var faktiskt lättare än förväntat! Jag ville inte bita i skalet, men suga, det gör jag gärna ;-)
Sara Smith

2012-09-17 @ 19:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0