Max är helt nöjd över sin storlek

Jag förstår honom. Verkligen. Och jag söker egentligen ingen förbättring. För närvarande har vi matchande mobiler, lagom stora sådana. Max vill uppgradera sig och tycker det är dags att införskaffa nya mobiler, smartphones tror jag att de kallas. Mitt intresse för uppgraderingen är lika stark som herr Simpsons vilja  att byta från Duff till Duff light. Om jag vore tvungen, skulle jag möjligtvis kunna tänka mig en Note, ty tanken att behöva kisa för att får mig att backa undan. Nymodigheter kan väl ändå inte vara enbart positivt i alla lägen? Måhända att ynglingar betraktar mitt synsätt som tantigt. Emellertid bryr jag mig föga om deras tankar kring mitt resonemang, ty de bevisar min teori att smartphones påverkar den sociala kompetensen till det sämre. Sedan när blev skärmen viktigare än ögonkontakt?
 
                                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0