Humpin' Fish

Igår var det vår fyra års-dag. Kändes som om det borde ha varit fler år, då det är som om vi känt varandra avsevärt längre. Samtidigt tänkte jag "Fyra år - redan?" En obeskrivbar men samtidigt oerhört lyckosprudlande känsla.
 
Möttes av en stor bukett blommor när min drömprins klev innanför dörren efter jobbet. En del flickvänner hade fotograferat den från varje vinkel i troligtvis olika rum med Instagram, och kanske även skrivit ned vad varje blomma heter. Det gör inte jag. Jag vet inte vad en enda sort heter. Bara att de doftar ljuvligt och är vackra, nästan lika mycket som Max (jag får vara corny, bara stå ut!). Sen märkte jag fiskarna i bakgrunden, de som Max kom hem med på Tosia Bonnadan förra sommaren.
 
De har alltid varit placerade med huvudena riktat mot tv:n, jämte varandra sida vid sida. Men igår intog de en helt ny ställning. Var det Max som snabbt och diskret flyttade på dem när jag hämtade vasen, eller har Aslan ballat ur nyligen och sprungit över dem när jag varit iväg? Skulle jag tolka det som ett tecken på hurdant jag borde visa min tacksamhet?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0