Därför har storleken betydelse

De säger att storleken inte har någon betydelse. Vem som kom på snömoset förblir ett mysterium, men jag är tillräckligt övertygad om att det inte var en människa på andra sidan Atlanten.
 
Sista veckan i staterna åt jag en "medium" Brownie Sundae. Vi pratar extra stor bägare i svenska mått, med äkta brownie på botten, oreo cookie glass över, garnerad med vaniljmjukglass och vispgrädde, toppad med nötter, varm chokladsås och självfallet ett körsbär. Inte ens jag kunde äta upp hela.
 
Det kändes så sorgligt att slösa en sådan vacker och gudomlig frestelse, att mamma (som hade beställt en "Jumbo"-storlek sundae, vilket är dödligt mycket här) och Erika fick hjälpa mig på traven.
 
En sak jag inte har problem med när det gäller större storlek.. angår er inte. Men jag kan ta upp ännu en sak som jag fullkomligt beundrar;
Deras gigantiska ölburkar. Den slog helt klart en varm kopp kvällsro. Bäst av allt, det tar inte slut lika fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0