Inte så privat

De där privata meddelandena på facebook är inte så privata.. Inte när syster kan mammas lösenord i alla fall. Till er som inte kan engelska så väl, nej jag orkar inte översätta, lär er språket.
 
Jag skulle återuppta ett privat meddelande med mamma på facebook;
 
"... you tell her that I just baked chocolate muffins, and put them in the freezer so they'll last till her visit here. I actually tasted the tiniest one before freezing them, and I don't mean to toot my own horn but.. TOOT! I could taste so much chocolate, and I have a cold, so can only imagine how many flavors she'll experience - don't however tell her I got a cold, wanna bet she wouldn't even come near the chocolate muffins then, eventhough I washed my hands etc, didn't sneeze nor cough during the process, but still. some are more paranoid than others" 
 
Mamma hann inte svara tills jag fortsatte skriva.
 
"I also made dinkel scones for her, with a hint of cardamom, also on their way to the freezer
I would bake everything the same day she arrives, but the eggs won't last till then - another thing she doesn't have to know"
 
Efter andra meddelandet blev jag orolig. Mamma har under åren blivit en facebooknörd i högsta grad och lärt sig skriva lika snabbt och slarvigt som hon tjattrar. När hon inte gav någon form av respons anade jag det värsta.
 
"please tell me it's you and not Erika reading your messages"
 
Det var min "paranoida" syster med bacillfobi som läste alltihop. Hon som inte dricker juice om utgångsdatumet är nästa dag, som alltid drar sig undan från alla sjuka, rökare, och folk som ser allmänt smutsiga ut, har trots vetandet att jag bakat förkyld, gått med på att äta allt jag fryst in. Ett lyckligt slut ändå.
 
Innan jag tackar för den här gången så är frysen proppfull och det finns det tre ägg kvar i kylen till den som vill ha. De går tydligen ut ikväll, men hey de klarar nog äggtestet även imorgon. Kom och ta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0