Stockholm

Även om det här inte längre är hemma, så känns det ändå skönt att vara hemma hos mamma i Västerås. Efter lite mer än ett dygn i huvudstaden. Det har varit riktigt fina 26 timmar...
 
Nåden överträffade mina förväntningar. Inte förvånad där. Fängslande låtar, förträffligt, och inte minst oförglömligt framträdande. Jag vill höra mer. Se mer.
 
Utöver giget på Scandic Grand Central gick mycket tid åt H&M's fyra butiker vid Drottninggatan. Trots många frestelser lyckades jag hålla fingrarna i styr. Ibland räcker det att drömma i provrummen. Eller för vissa; stjäla. Men jag vill inte bli påkommen. Icke desto mindre bli jagad av väktare/polis och hamna med i registret, så det blev inte- och blir aldrig något med det.
 
Med mycket dötid över tidigare idag, mötte vi upp Erikas gamla klasskompis vid Plattan. Kan nog vara enda stället där, som jag känner till väl. Gissa om jag i överlag känner mig som en vilsen bonde varje gång jag infinner mig i Stockholm. Däremot har jag lärt mig hitta hyfsat. Om någon skulle fråga åt vilket håll Gamla stan ligger, vid Åhléns City, hade jag pekat åt rätt håll. Jag börjar få kläm på den stora staden. Tålamod.. inte lika mycket. Men det kommer med tiden.
 
Nu väntar kebabtallriken. Man får vara lat när man är förkyld. Än en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0