Fatsoland

Vi ar framme I staterna, hela och troligtvis store runt magen redan. Vad kan jag saga om allt hittills? Flyget gick bra, jag laste spanska, Erika talade svenska och engelska till fransmannen. Inget ovanligt i var familj. Vi ar och kommer alltid vara "unika" som det sa fint heter.
 
Igar firades nationaldagen. Vi pratar typiskt amerikanskt och overdrivet. Maffiga burgare, (eller korv- och hamburgare som var kusin uppfann), ol, vin och sist men inte minst tartor med amerikanska flaggan pa. Kvallen avslutades pa gatorna med fyrverkerier som lyste upp hela stjarnhimlen. Tack Kina! Och USA for att ta at aran.
 
Som ni sakert marker anvander jag kusins dator utan tre viktiga bokstaver. Utover det kryllar virus och bilder pa japanska tjejer med stora rattar som poppar upp i rutan circa var femte sekund. Sa jag overfor Inga kamerabilder an. Erikas dator som vantar hos var andra kusin far kopiera in dem.
 
Avslutningsvis kan jag namna att en gata I staterna heter Gaystreet. Pa riktigt. Vi kom in pa vagbeskrivningar och for att citera "Just go STRAIGHT into GAYSTREET!"
 
Nu har ni nagot att skratta at tillsvidare. Vi hors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0