Quickie

Uppdatering: Kvar i staterna, något större, tyngre inte minst röd som en kräfta panda-style, tack vare min envishet att ständigt bära solglasögon så länge solen lyser. Mamma är lättad över att ha överlevt "det onda som härjar" i New York. Vi bodde mitt i stan och hon klargjorde omedelbart hur viktigt det var att inte visa tecken som kunde tyda på att vi var turister. Trots oron hon hyste flaxade hon med turistblanketten och kartan. Vilket jag förvisso gjorde med min egen turistblankett (skrivet på spanska - overkill?). Hon sa även vid upprepade tillfällen "I don¨t want to loose you guys in this city!" och "Watch your bags, this is New York!"
 
Bättre blev det först efter upploppet i stan. Vi gömde oss i H&M tills alla rasande människor passerat gatan. Tack vare en främmande man som kom från andra hållet och varnade oss att gå iväg snarast. New York-bor kan vara snälla. Eller så var han en av oss; en nyfiken, dock mesig turist i konstant beredskap att gå till patetiskt och värdelöst försvar mot en mäktig, beväpnad brottsling, skallig och tatuerad. Kanske ser de alla inte ut så?
 
Nåväl, det var en ny och spännande upplevelse som jag längtar tillbaks till. Hemvägen blev en road trip förbi Rhode Island, en tur till stranden och mysig avslut på kvällen på en Bead & Breakfast. Lustigt nog hos en trevlig kvinna, känd som "The Cat Lady". Kanske blir det mitt smeknamn om tjugo år? Max går nog med på att skaffa femton katter till - varför inte? 
 
På tal om katter, jag är trött efter en heldag med pizza följt av kalas. Först nu är vi hemma hos kusin Gene jr och hans söta, fluffiga katt spinner och lutar sig mot mig. Hon kräver uppmärksamhet och att bli klappad. På hennes villkor. Jag är återigen undergiven en katt och tackar för mig. Om jag har bilder på henne? Flera stycken och de lägger jag ut en annan gång, tillsammans med diverse andra bilder från resan hittills.
 
Det här var en snabb uppdatering. Enligt mig och samtliga Smith-tjejer. Ni får läsa en lång en vacker dag. Se bara till att ha huvudvärkstablett vid sidan om då.
 
Godnatt! Eller God morgon Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0