Måndagshelg

Efter en kort dag på jobbet kommer jag hem till min underbara sambo som både damsuger och diskar. Jag är bortskämd. Frågar om han vil ha hjälp, men får allt i svar; "Nej du har precis kommit hem, slappna bara av."
 
Sätter mig i soffan, spanar in min snygging på försvarsmaktens sida och loggar sedan in på facebook. Givetvis. Ser att många är antingen bakfulla eller laddade inför festkväll nummer två. Skrattar lite åt mig själv och ifrågasätter vilka dumbomar som dricker söndagar och måndagar. Det för att sedan komma på att det faktiskt är helg, och jag jobbar medan andra sover ut och gör precis som de vill. Ett dagpass till imorgon bara..
 
Nåväl förmiddagsfikat var något lyxigare än vanligt, och på måndag är både Max och jag lediga. Imorgonkväll är vår lördag och vin på det. Medan alla andra lider av söndagsångesten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0