Min vernissage

Västeråsvistelsen har lidit mot sitt slut. The final touch av renoveringen är avslutad. Äntligen. Nästa tur upp blir för mer, ny renovering. Återigen. Det är lite som plastikkirurgi. Man är nöjd till en början, tills den stunden man ser något annat som ser förskräckligt ut och måste ändras. Vem vet, hela lägenheten kanske totalrenoveras i slutändan?
 
Vi har inte haft mycket tid till annat utöver handel på Beijer och Byggmax. Och något glas vin då och då för att hålla oss igång. Det tar på krafterna och helg är det trots allt även när man arbetar för fullt.
 
Vi hade dessutom lite tid för bläddring i gamla ritboken samt skoldagboken från barndomen. Det är som att gå på skattjakt varje gång vi är hos mamma. En massa grejer som vi inte trodde fanns.. fanns ändå sparade.
 
Skrev som en kratta, hade sådan sjuk fantasi och jag var uppenbarligen väldigt noga med att tydliggöra en av mina kompisars övervikt. Snällt, verkligen.
 
Tror ni inte jag drömde om bland annat Casper och Batman den natten? Dock ingen som förvandlades till en tiger på grund av något fuffens med vinet.
 
Jag ägnar den här dagen åt att packa upp, städa och handla. Och hoppas på normala drömmar inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0