All Hallow's Eve

Efter en helg med Halloweenfest och besök från syster intar den nya veckan gamla rutiner. Jag har mobilen jämte i ständig arbetsberedskap ifall chefen ringer in mig, samtidigt som jag trakasserar verksamhetschefer och söker heltidstjänster. Contan frestar mig med nybakat och katten stirrar som besatt på sin matskål och pendlar blicken mot mig med jämna mellanrum. Som hans sätt att säga "Feed me, bitch!".
Vanliga veckorutiner som sagt.
 
Tiden brukar gå snabbt när man har kul, men på något vänster har vi hunnit njuta till fullo av helgen. Erikas expanderande rädsla för katter har roat oss bland annat, och det är nästan som om hon varit här en vecka.
 
Nu har jag en skattjakt att se fram emot, då hon alltid lämnar något efter sig. Vilket jag förvisso även gör när vi åker till Västerås. Det är ett ärftligt handikapp, och jag ser fram emot att få tillbaka bland annat min andra skinnjacka, min bikini, en handduk och fodralet till mina solglasögon som nu går i ide.
 
Tack för den här gången Halloween. Vi ses nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0