Egoboost

Igår eftermiddag var jag hos tandläkaren, som inte bara var bra på sitt jobb, trevlig och väldigt skämtsam (han skrev i min journal att jag "äter stora mängder choklad"). Till min stora förvåning kom han även med glada nyheten att jag är långt från riskzonen för hål, infektion och tandlossning. Det sades gladeligen inte sarkastiskt.
 
Trots att jag kunde pusta ut ville jag ändå göra något åt mina koffein- och chokladdrabbade tänder, och fick strax därpå tid hos tandhygienisten som jag hade friat till om jag vore singel och flata. Resultatet blev utöver förväntan.
 
Den senaste tiden har jag stått och glott i spegeln på mina tänder som besatt. "Haha!" har jag skrattat nöjd för mig själv och har lett ovanligt brett även till de mest tystsamma grannarna som i normalt fall undviker ögonkontakt. "Se på mig då blyge fan!" har jag tänk tyst vid varje möte med dem.
 
Senaste timmen har jag dock lugnat ner mig. Jag tog en promenad följt upp av en runda till Willys. Mitt sätt att fira fläckfria och riskfria tänder.
Sockret är inget jag planerar att spetsa burgarena med. Tyckte helt enkelt det var läge att fylla på bakningshyllan i skafferiet. Vår helg börjar nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0