T(F)GIF

Latheten, som sakta smyger upp under en oändligt lång rad timanställningar, visar tydliga tecken när man äntligen jobbar två dagar i rad. I onsdags var jag på intervju, ovetande om anställningsformen. Självklart hoppades jag på heltid för att sedan kunna slopa de tre övriga timjobben. Icke. Nu har jag fyra timanställningar. Det är ju.. bra.
 
De behövde personal omgående, så jag började igår. Trivs, men längtade samtidigt hem vid korta tillfällen. För att kunna sova ut, eller ta en fika i stan med vänner. Imorse var det inte lättare att stiga upp. I synnerhet med tanke på att Max var ledig.
 
Min lata sida dog dock i eftermiddags, i samband med att vi hade ett stopp på en våning i samma byggnad som en av mina andra arbetsplatser. Det finns bara en enda hiss i hela byggnaden. "Tänk om personalen från det där jobbet ser mig arbeta åt dem här..!" På något märkligt sätt kändes det som om jag var otrogen. Fast mellan arbetsgivare. För de känner inte till varandra. Vad de vet så är jag bara vikarie åt EN arbetsplats. Deras egen.
 
Nåväl jag blev inte påkommen och dagen gick fort i slutändan. Nu är helgen här, vi är båda lediga och avnjuter Sveriges kommade nationalrätt; gyrospizza.
 
Trevlig helg gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0